מעודכן ליולי 2020
דיסקבריו- ד"ר דליה אלוני (להלן: “מפעילת האתר”) מתייחסת בכבוד לפרטיות המשתמשים באתר אינטרנט שהיא מנהלת ומפעילה בכתובת www.discoveru.org.il (להלן: “האתר”). תנאים אלה מלמדים מהי מדיניות הפרטיות הנהוגה באתר. הם סוקרים, בין השאר, את האופן שבו מפעילת האתר משתמשת במידע הנמסר על ידי המשתמשים באתר, או נאסף על ידה בעת השימוש באתר.
מדיניות זו מנוסחת בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, והיא מתייחסת, כמובן, לנשים וגברים כאחד.
אודות
נעים להכיר,
שמי ד"ר דליה אלוני, פסיכולוגית חינוכית מומחית
(מ.ר. 6472, מ.ר.מ 6756), בעלת תואר דוקטור (PhD) בפסיכולוגיה מאוניברסיטת תל אביב, פסיכותרפיסטית קוגניטיבית התנהגותית (CBT), פסיכולוגית חינוכית בתיכון, מרצה וחוקרת באקדמיה, בעלת קליניקה פרטית לאבחון וטיפול בילדים ונוער, יזמית בחינוך, מנהלת מקצועית של מרכז אבחון וטיפול בתלמידים לקויי למידה, יוצרת ערכת עוצמה - לגלות את החוזקות ואמא לשלושה ילדים, כלבה ושני חתולים.
את לימודיי התחלתי בשנה של קדם משפטים באוניברסיטת תל אביב ואחר כך נסעתי לפריס ללמוד בסורבון (Universite Paris 7 - Denis Diderot) שפה וספרות אנגלית וסיימתי תואר ראשון (Licence). מתוך ציונות ואהבת הארץ חזרתי והתחלתי ללמוד פסיכולוגיה ולימודים כלליים באוניברסיטת תל אביב, שם סיימתי תואר ראשון (BA). את התואר השני (MA) עשיתי במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר אילן, כאשר במהלך שנים אלה זכיתי לחקור עם פרופ' רות פלדמן משחק סימבולי בקרב ילדים בני שנתיים. בשנת 2012 קיבלתי תואר שלישי (PhD) מבית הספר למדעי הפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב. מחקר הדוקטורט נערך בהנחיית פרופ' עמירם רביב ופרופ' דניאל בר-טל בנושא סוציאליזציה לסגירות קוגניטיבית בקרב בני נוער: הקשרים בין אקלים משפחתי, דפוסי תקשורת ומשתנים אישיים.
במהלך לימודיי זכיתי במלגות סטודנטים מטעם ועדת המלגות והפרסים של אוניברסיטת בר אילן, במלגות לתלמידי מחקר מטעם המחלקה לפסיכולוגיה, אוניברסיטת תל אביב וכן, בפרס על מחקר הדוקטורט מטעם מרכז אדלר לחקר ההתפתחות והפסיכופתולוגיה של הילד, אוניברסיטת תל אביב.
משנת 1997 אני עובדת כפסיכולוגית חינוכית בגנים ובתי ספר, מנחה קבוצות של מורים ותלמידים, יוזמת ומובילה תוכניות בחינוך. משנת 2011 אני עובדת כפסיכולוגית בתיכון הרב תחומי - פתח תקוה א' ומשנת 2018 בתיכון אליאנס תל אביב. במקביל, אני מרצה וחוקרת בפקולטה למדעי ההתנהגות, במרכז האקדמי רופין ובמסלול פסיכולוגיה, במרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן.
אני מאד אוהבת לחבר בין עבודתי בשדה הטיפולי חינוכי לבין האקדמיה. אני אוהבת ללמד סטודנטים, לתרום מהידע שלי במסגרת הקורסים פסיכו-דיאגנוסטיקה (אבחונים פסיכולוגיים), פסיכולוגיה חינוכית, פסיכולוגיה חיובית וטיפול קוגניטיבי התנהגותי. כחלק מהחיבור בין האקדמיה לשדה, אני מנחה סטודנטים בפרקטיקום פסיכולוגיה חינוכית, אשר משתלבים כחונכים רגשיים במסגרות חינוכיות ברחבי הארץ.
את ההכשרה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי (Cognitive Behavioral Therapy) עשיתי בתכנית הישראלית לטיפול קוגניטיבי התנהגותי (2017). במהלך עבודתי כפסיכולוגית חינוכית אני מטפלת גם בגישת Positive CBT, גישה המשלבת פסיכולוגיה חיובית וטיפול קוגניטיבי התנהגותי. מפתחת ומובילה תוכניות העצמה וחוסן עבור צוותי הוראה ותלמידים.
משנת 2016 אני משתתפת ומציגה בכנסים של פסיכולוגיה חיובית ופסיכולוגיה חינוכית בארץ ובעולם. ביולי 2019 השתתפתי בכנס הבינלאומי לפסיכולוגיה חיובית במלבורן, אוסטרליה. בכנס זה הצגתי מודל פסיכולוגיה חיובית בחינוך, אשר ניתן ליישם במסגרות חינוכיות הכוללות תלמידים בסביבה רב תרבותית.
לשמחתי הרבה, בשנת 2019 הצטרפתי עם המיזם שלי DiscoverU לתוכנית ייחודית לאומית Edstart (מחזור ד') של משרד החינוך, בשיתוף מטה ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי, עמותת תעשיידע והאיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI).
DiscoverU היא תוכנית מקוונת להעצמה ופיתוח אישי ומקצועי לעובדי הוראה. התוכנית מבוססת על מודל אקטיבי ופרואקטיבי של התערבות וסיוע לקידום חוסן ורווחה נפשית, בתהליך מקביל של מורים ותלמידים. התוכנית משלבת למידה והתנסויות סינכרוניות וא-סינכרוניות, ומתקיימת במתכונת של השתלמות מוסדית. היא מיועדת לכלל המורים והגננות, מנהלי מוסדות חינוך, פסיכולוגים ויועצים חינוכיים, במסגרות החינוך הרגיל והחינוך המיוחד.
בעבודתי אני משלבת גם הרצאות, סדנאות והשתלמויות למורים ולקהל הרחב בנושאים מגוונים, הקשורים לתלמידים, הורים, צוותים חינוכיים וקהילה.
בקליניקה שלי אני עוסקת בטיפול בילדים ובני נוער (מגיל 3 עד 18), ייעוץ להורים, אבחון ילדים עם קשיים לימודיים ו/או רגשיים, בניית תוכנית טיפולית והתאמת דרכי היבחנות, אבחון והערכה של ילדים סביב בשלות לכיתה א' או הדלגה (הקפצת כיתה), אבחון ילדים מחוננים, ייעוץ בהתאמת מסגרות החינוך לצרכי הילדים (בחינוך המיוחד והרגיל) והתערבות במצבים של משבר.
אני מאמינה שהחיים זזים קדימה, אחורה וקדימה
מרגע היוולדנו אנו נמצאים בתנועה מתמדת של התפתחות, גדילה, צמיחה, העשרה. בתנועה הזו, לעיתים אנו גם חוזרים אחורה. לפרקי זמן מסוימים. כדי להיות שם, להרגיש, לחוות שוב, להבין, לתקן. ואחרי שהתאפשר לנו להיות שם, אנו שוב נעים קדימה עם החיים.
אני מאמינה ברוחב אופקים
השמיים הם הגבול עבור אלה הפתוחים לרעיונות, המרגישים ופועלים, המוכנים באמת להקשיב, להתנסות, לחקור, ללמוד, ליזום, ליצור, לטעום לממש.... ולהצליח.
אני מאמינה ביכולת בחירה, בפתיחות, בנדיבות, ברוחב אופקים, בהצבת מטרות, באקטיביות.
האני מאמין שלי
האני מאמין שלי מורכב משילוב דינאמי של תכונות האישיות שלי, ממה שקיבלתי מהוריי, מאיך שגדלתי, ממה שלמדתי במסגרת האוניברסיטה, מהניסיון המקצועי שרכשתי, מאנשים שפגשתי בחיי, מהיותי אישה ואמא, מתפיסת העולם שלי, מהאמונות ומהחלומות והשאיפות שלי לעתיד.
אני מאמינה בהוקרת תודה
תודה מיוחדת אני חבה לכל ההורים והילדים, אשר פתחו את ליבם בפניי, נתנו בי אמון, חשפו את הרגשות, המחשבות, הסודות, הכאבים וההצלחות שלהם. אני נוצרת בתוכי כל ילד וילדה שאבחנתי ו/או טיפלתי, ומקווה בשבילם שיזכו באהבה והערכה מצד הסובבים אותם ויממשו את היכולות הטמונות בהם.
באותה המידה, במהלך השנים הייתה לי הזכות לפגוש, להקשיב ולשוחח עם מאות מורות, גננות, יועצות ואנשי חינוך. אני אסירת תודה על פתיחותם של המורים האלה, אשר שיתפו אותי בתובנות, בקשיים, באסטרטגיות ובהצלחות.
אני מאמינה בקידום רווחה נפשית
אני מאמינה במיטביות, בתפיסה של פסיכולוגיה חיובית, אשר מבקשת לזהות את החוזקות שלנו ומדגישה את הצורך במימוש והרחבה של אנושיות האדם ופיתוח המשאבים האנושיים הגלומים בו לכיוון של התפתחות ויצירה. לקדם רווחה נפשית פירושו לחיות על פי ערכים של בריאות, אופטימיות, סיפוק אישי, תקווה ואושר.
אני מאמינה ששום ילד איננו אי
אני דוגלת ועובדת בגישה מערכתית, ומשלבת בין הידע המחקרי לניסיון בשדה הטיפולי. עבודתי מושתת על ראיית הפרט כשלם, שאישיותו מתפתחת ופועלת בתוך הקשרים שונים; משפחתי, חברתי, בית ספרי, תרבותי וקהילתי. שיטת עבודתי שמה דגש על שיתוף פעולה של הורים, מורים, ילדים וכל גורם מסייע.